
Den som gör en sökning efter en semester i Aruba får nuförtiden räkna med att ta emot mängder av e-postmeddelanden och erbjudanden om resor till Karibien med flyg och hotell.
Förklaringen till detta är enkel. Om en bokningskanal lyckas förenkla för kunderna att hitta det de vill ha, när de vill ha det, väljer kunden sannolikt denna kanal för att utföra köpet.
Engagera användarna
Amazon har förstått värdet av en smidig, snabb och stabil shoppingupplevelse för att få sina kunder att hela tiden komma tillbaka. En bokningskanal för affärsresor som tillhandahåller en liknande upplevelse kan givetvis skapa lojalitet på samma sätt. När fler resenärer använder bokningsverktyget kan affärsresebyrån samla in mer data. Genom att identifiera och samla in lämpliga data kan affärsresebyrån öka resenärernas tillfredsställelse framför allt på följande tre sätt:
- Bokningshastighet
- Val av innehåll
- Kundupplevelse