Skip to main content

Strategi för byggresor – hantera budgeten för och investeringarna i affärsresor

Strategi för byggresor: Så får du ut så mycket som möjligt av företagets investeringar i affärsresor

2 min
Publicerades: 26 October 2021
construction-travel-playbook

Byggbranschen står inför fler utmaningar än många andra branscher när det handlar om att planera resor. En utspridd arbetsstyrka, resplaner som ändras ofta, bokningar i sista minuten och långa vistelser innebär att flexibilitet är nyckeln till framgång.

Men kostnaderna för denna flexibilitet kan snabbt bli höga. Det finns data som visar att resenärer i byggbranschen från USA har 20 % högre resekostnader än andra affärsresenärer.

Tid är en annan viktig faktor. Forrester har genom undersökningar kommit fram till att det i genomsnitt tar 13,6 timmar att boka en resa manuellt (och bearbeta relaterade utgifter). Egencias resenärer, å andra sidan, bokar hotell på mindre än fyra minuter, och i genomsnitt tar det dem under fem minuter att boka flyg, hyrbil och tåg.

En digital reselösning kan förbättra effektiviteten, göra det smidigare att tilldela budgetresurser, göra det enklare att spåra utspridda arbetsstyrkor och leda till en imponerande avkastning.

Ladda ned strategin för att lära dig mer om hur du digitaliserar ditt affärsreseprogram av personer som redan drar nytta av dess fördelar. De som är med och berättar om sina erfarenheter är:

  • en Executive Administration Manager på ett renoveringsföretag – ”Sedan vi började arbeta med en digital affärsresebyrå bokar alla våra anställda på en och samma plats – och på samma plats kan jag se våra totala utgifter.”
  • en Director of Accounting på ett stort isoleringsföretag – besparingarna (och avkastningen) de har lyckats åstadkomma sedan de bytte till Egencias plattform är betydande
  • Chris LeFevre, Corporate Account Manager på Egencia – ”Att byta från ett förlegat papperssystem till en digital lösning förbättrar de interna processerna, ökar effektiviteten och leder till ett bättre ekonomiskt resultat.”

Leverantörer i en bransch där affärsresor har fortsatt vara viktiga även under pandemin kan hävda sig mot konkurrenterna genom att byta till en digital reselösning.

Var detta innehåll användbart?
0

Ladda ned strategin