Skip to main content

Egencia kundlöfte

Egencia kundlöfte

Vi utlovar bättre affärsresor

Egencias löfte är ett åtagande gentemot dig att varje resa ska bli så lyckad, belönande och trevlig som möjligt. Oavsett om du alltid är på resande fot eller om du sällan reser med jobbet kan vi hjälpa till vid varje steg på vägen.

  • Om du hittar ett lägre pris på ett flyg som du har bokat via Egencia, avbokar vi flyget du har bokat och bokar om det billigare flyget åt dig utan kostnad. Se våra regler och villkor nedan för fullständig information.
  • Om du anländer till ditt resmål och upptäcker att din hyrbil eller hotellbokning saknas eller är felaktig, arbetar vi direkt med leverantören för att ordna ett liknande hotellrum eller en liknande hyrbil. Faktum är att om någon del av din resa inte når upp till dina förväntningar, arbetar vi med våra partners för att åtgärda problemet.
  • Om väderförhållanden orsakar säkerhetsrisker på din resa kommer vi varna dig i förväg, ge dig möjlighet att ändra dina reseplaner och hitta en alternativ resplan som passar dina behov och din budget.
  • Om du behöver hjälp lovar vi att ge kundservice högsta prioritet genom att ge dig tillgång till kundtjänstmedarbetare med erfarenhet inom affärsresor dygnet runt.
  • Om du förser oss med personuppgifter hanterar vi säkerheten och sekretessen kring uppgifterna. Egencias sekretesspolicy.

Regler och villkor

1.  Flygprislöfte

Om du mot förmodan skulle hitta ett lägre pris på Egencia eller någon annan svensk webbplats inom 24 timmar efter att ha bokat med Egencia, kommer vi avboka flyget du har bokat och boka om det billigare flyget åt dig utan kostnad. Om det inte finns någon plats på det billigare flyget återbetalar vi mellanskillnaden. Detta flygprislöfte gäller i enlighet med reglerna och villkoren som listas nedan.

2. Meddela Egencia om anspråk

Du måste kontakta oss under öppettider via ditt kundserviceteam eller via kundservicen för det land genom vilken webbplats du har bokat. Det lägre priset måste gå att boka på Egencia.se eller en annan svensk webbplats vid den tidpunkt du kontaktar oss, vilket bestäms av våra kundservicemedarbetare. Observera att e-postmeddelanden och skärmdumpar inte tas i beaktning.

3. Måste vara ”en lika jämförelse”

Flygprislöftet gäller endast för exakt matchande resplaner, till exempel med specifika flygbolag (inklusive reseklass), identiska prisregler och -restriktioner (inklusive policyer för återbetalningar, ändringar och avbokningar) och exakt samma datum, flygnummer och restider eller tjänster som bokades på Egencias webbplats.

Med undantag för det som står skrivet nedan gäller flygprislöftet endast för kostnaden för den bokade resan, så som den presenteras i Egencias sökresultat, utan att inkludera några skatter eller avgifter. Flygprislöftet gäller inte för bokningar på webbplatser där flygbolaget, resplanen eller liknande bokningsuppgifter är okända innan köpet har genomförts. Du måste uppfylla alla krav för det lägre priset (om sådana finns), inklusive, men inte uteslutande, residens och regionala och åldersrelaterade krav.

4. Jämförelsepriset måste finnas tillgängligt för allmänheten online

Flygprislöftet gäller endast för de priser som både annonseras och är tillgängliga för allmänheten på en svensk webbplats med koppling till en resebyrå med licens från IATA i Sverige. Detta innefattar till exempel inte priser som erbjuds av metasökmotorer, på medlemsprograms webbplatser, företagsrabatter eller -priser; grupp-er, charter, lojalitetsprogram-, belöning, möten, konferens, mängdrabatter eller personal- och agentpriser, eller priser som uppnåtts genom auktion eller liknande process eller priser som uppnås genom användning av en kupong eller andra rabatter som inte är tillgängliga för allmänheten. Detta flygprislöfte gäller inte för priser som är exklusiva för flygbolaget eller som endast är tillgängliga via direkta och indirekta kanaler genom NDC-teknologi (New Distribution Capability). Det lägre priset får inte komma från en webbplats där du kan ringa för att få priset, eller från ett e-postmeddelande du har mottagit. Priset måste anges och bokas i svenska kronor (utan referens till valutaomvandlare).

5. Ytterligare undantag

Flygbolag som tillämpar Global Distribution System (GDS) eller andra tilläggsavgifter från tredje part exkluderas från flygprislöftet.

6. Viktig information angående flygpris

För att få en ombokning eller återbetalning måste skillnaden mellan flygpriserna överstiga 100 svenska kronor (SEK 100).

7. Verifiering av anspråk

Alla anspråk, inklusive kvitton, ska kunna verifieras av Egencia. Egencia accepterar inte skärmdumpar eller andra påstådda bevis av ett lägre pris som inte kan verifieras av Egencias personal. Egencia kommer inte heller att verifiera anspråk som vi anser grundar sig på tryckfel eller annat fel eller där det finns misstankar om bedrägeri. För verifierade anspråk som kvalificerar sig för återbetalning kommer detta ske via samma betalningsmetod som användes vid bokningen. Återbetalningen sker inom ungefär 7–10 dagar efter verifiering.

Begränsningar: tre (3) återbetalningar per resenär per kalendermånad (oavsett antal konton som används av resenären) och femtiotusen kronor (SEK 50 000) per kund per månad.

8. Ändringar

Egencia förbehåller sig rätten att när som helst och på eget bevåg ändra eller ta bort flygprislöftet eller begränsa dess tillgänglighet för vem som helst, när som helst, av vilken anledning som helst eller utan anledning, och utan förvarning eller skyldighet gentemot dig. Villkoren som är gällande vid den tidpunkt då du gör ditt anspråk avgör huruvida du har rätt till flygprislöftet. Om Egencia inte skulle uppfylla någon bestämmelse i dessa regler och villkor innebär inte det en dispens av den bestämmelsen eller någon annan bestämmelse.