

Center för affärsresenärer
Viktiga resurser som hjälper dig att planera och hantera företagets affärsresor
Behöver du kontakta Egencias kundservice?
Egencia tar för tillfället emot fler förfrågningar än vanligt från resenärer, vilket leder till längre väntetider. Flygbolagen gör sitt bästa för att hantera det oväntat snabba återupptagandet av resor, men de har fortfarande svårigheter med låg bemanning, inställda flyg och strejker.
Egencia kommer göra sitt bästa för att hjälpa sina resenärer genom dessa ovanliga, men tillfälliga utmaningar.

Hjälp oss att hjälpa dig
- Om det är mer än 72 timmar kvar tills du ska resa, skicka ett e-postmeddelande till kundservice.
- När du kontaktar kundservice, ber vi dig att dröja kvar i telefonen och inte lägga på. Vi kommer att ta ditt samtal.
- Om du har generella frågor, eller vill kolla priser och tillgänglighet, använd hellre onlinebokningsverktyget eller mobilappen.
- Vi ber dig undvika att skicka uppföljningar via e-post efter att du har skickat din första förfrågan.
Använd Egencias bokningsverktyg eller mobilapp
- Kolla din resebeställarprofil och se till att den är uppdaterad (namn som det står i passet, telefonnummer, flygbonuskort, osv.)
- Lös in flybolagskredit online (endast Nordamerika)
- Boka din nya resa online
- Ändra eller avboka din resa online − läs om hur du avbokar din resa online
- Kolla Egencia Travel Advisor för att få uppdateringar om inresekrav samt krav för covid-tester och munskydd
Har du fler frågor? Ta en titt på vanliga frågor och svar nedan.


Egencias mobilapp
Egencias app tillhandahåller den information som affärsresenärer, resebeställare, godkännare och Travel Managers behöver, och gör det möjligt att flexibelt boka, hantera och hålla koll på affärsresor.
Håll dig uppdaterad på din resa och få exklusiva förmåner som endast är tillgängliga via appen.
Så bokar du affärsresor med Egencia
- Hur gör jag för att logga in på Egencia för första gången och boka en affärsresa?
- Hur får jag tag i mitt användarnamn och/eller lösenord?
- Hur gör jag för att lägga till eller uppdatera uppgifter om medlemmar i lojalitetsprogram, preferenser för sittplatser och måltider, passnummer, mobilnummer och kontaktuppgifter vid nödfall för min affärsreseprofil?
- Hämta Egencias app för iOS eller Android. Att boka och hantera affärsresor är lika enkelt som att boka nöjesresor.
- Hur gör jag för att boka flygg, välja sittplats och se baggageinformation?
- Hur gör jag för att använda flygbolagskredit online direkt på Egencias webbsida vid ändrade eller avbokade flyg?
- Hur gör jag för att boka hotell och lägga till eller uppdatera medlemsuppgifter för hotellens bonusprogram?
- Var kan jag hitta information om visum och pass? (Endast EMEA)
- Hur gör jag för att ta reda på eventuella reserestriktioner?


Hantera dina affärsresor
- Hur gör jag för att checka in online på mitt flyg?
- Hur gör jag för att avboka eller ändra min flygbokning?
- Hur gör jag för att avboka eller ändra min hotellbokning?
- Hur gör jag för att avboka min resa — som flyg, hotell, tåg eller hyrbil — online eller i appen?
Hemresan
- Var kan jag se tillgängliga kvitton och fakturor från affärsresor på Egencias sida för att ta fram effektiva utläggsrapporter?
- Hur kan jag använda AirHelp (om ditt företag är registrerat) för att få kompensation för försenade eller inställda flyg under min affärsresa?


Behöver du hjälp av Egencia för att organisera en resa?
- Logga in på Egencias hjälpcenter eller använd vår onlinechatt för att få hjälp direkt
- Delta i virtuella utbildningstillfällen för att få expertråd om viktiga frågor som rör affärsresor
- Se våra videor för att få hjälp med olika ämnen för affärsresor
Hittar du inte det du söker?
Om ditt företag använder Egencia och du vill kontakta Egencias kundservice men inte kan logga in kan du fylla i det här formuläret.
