Affärsresehantering i kristider

Posted: 07 June 2020
Topics: Blogg
Business-travel-during-crisis.jpg
Av Mark Hollyhead, Chief Operating Officer and SVP, Customer Success  Kunderna har talat. Vi har lyssnat. Medan covid-19-pandemin har skapat rubriker runt om i världen har vi arbetat hårt för att ge dig affärsreseverktygen, rådgivningen och informationen som du behöver för att hålla dig i framkant. Detta är en situation som ständigt utvecklas, och en del av vårt jobb är att lyssna på dig för att få en bättre förståelse för hur dina verksamhets- och affärsresebehov förändras. Och det är vad vi har gjort – lyssnat, lärt oss och snabbt anpassat våra verktyg och vår kundserviceupplevelse. Det här är vad vi har lärt oss: Du behöver snabbare svarstider Vi gör allt vi kan för att skydda dig och dina affärsresenärer, samtidigt som vi värnar om säkerheten för våra team.Alla våra kundservicerepresentanter är nu utrustade för att kunna hjälpa dig från sina hem. Det betyder att vi är fullt bemannade för att kunna ge dig snabbare svarstider och tillgodose dina affärsresebehov. Fler självbetjäningsalternativ  Vi har snabbt skapat funktioner för självservice online och gratis avbokning av ursprungligen icke-återbetalningsbara bokningar av hotell till företagspris.Dessutom kan affärsresenärer nu se alla sina resplaner, välja vilken de behöver hjälp med och skicka in sin förfrågan med några få klick. Resenärsspårningen är ett bra verktyg – kan det göra mer? Vi har gjort en del uppdateringar för att förbättra hanteringen av reserisker. Vi har bland annat utökat sökkapaciteten för att tillåta globala sökningar efter land, stad eller ett anpassat område som ritas på en karta. Vi har också lagt till möjligheten att gå tillbaka 30 dagar för att utvärdera resor till områden där covid-19 har stor spridning. Hjälp med analyser av den ekonomiska inverkan på ditt företag  Titta närmre på rapportcentret för covid-19 i Egencia Analytics Studio.Dessa rapporter ger dig tillgång till nedladdningsbara uppgifter om alla dina flyg- och hotellbokningar. Reserapporterna kan anpassas till vilken framtida period som helst fram till slutet av 2020. Hjälp med planeringen för att komma igång med ditt affärsreseprogram igen Vi har introducerat funktioner för prestandamätning i Analytics Studio. Funktionerna gör det möjligt för dig att jämföra ditt företag med liknande företag avseende reseutgifter, eller jämföra med länder du har bokat resor till. På så sätt får du en bättre förståelse för hur ditt nuvarande affärsreseprogram presterar och var det kan förbättras. Vi vill också säga tack.Vår senaste enkätundersökning med Travel Managers visade att de här uppdateringarna gör livet enklare för er – och vårt mål är att följa er varje steg på vägen. Vad händer härnäst? Vi fortsätter att arbeta hårt för att uppfylla fler av dina behov. Här följer några av de uppdateringar vi jobbar på:
  • Fler reseråd och bättre kunskapsförmedling från oss och dina kollegor hjälper dig att hålla dig informerad. Ta en titt på vårt kommande Connect Community.
  • Fler verktyg som hjälper dig med planeringen för att komma igång med ditt affärsreseprogram igen.
  • Vi arbetar med vårt affärsresenätverk och våra leverantörer för att förbättra möjligheten att göra namnändringar på bokningar.
  • Vi fokuserar också på att göra det lättare för dig att se dina outnyttjade biljetter och använda dem.
Håll ögonen öppna medan vi jobbar på nyheter som gör affärsresor enkla, roliga och givande för ditt företag. Om du har några förslag får du gärna höra av dig till din Account Manager. Håll dig uppdaterad Vi har ett särskilthjälpcenter  där Travel Managers, resebeställare och affärsresenärer kan hålla sig informerade om covid-19 och dess inverkan på affärsresor.I hjälpcentret finns sammanfattningar av flexibla resepolicyer för flygbolag, hotell och tåg samt information om avbokning och ombokning.

Letar du efter bättre affärsreselösningar? Kontakta vårt team.