Vill du ha ännu nöjdare resenärer? Använd våra resurser
4 min
Posted: 15 September 2020Topics: Blogg

Det är inte alltid enkelt att resa i tjänsten. Tjänsteresor kan bära med sig en hel del ångestmoment för resenären: skuldkänslor för att vara borta från familjen, obekanta omgivningar, tidshantering och oro om säkerhet. Det är viktigt att lyssna på sina resenärer för att de ska vara nöjda och glada i affärsresevärlden. 2017 var det år då företagen började fokusera mer på sina anställdas välbefinnande och behov.
Den senaste utgåvan av Business Travel News hade titeln Voice of the Traveler. Publikationen mätte affärsresenärers nöjdhet med sina reseprogram i syfte att ta reda på mer om vad resenärer behöver och önskar sig när de är ute och reser. Där identifierades de fem viktigaste resefaktorerna baserat på antalet resor en affärsresenär gjorde per år:
- Tillgång till pålitligt internet och dataroaming
- Tillgång till assistans vid resestörningar
- Bekväma flygtider, hotellägen o.s.v.
- Enkel utläggsrapportering
- Stöd för personlig trygghet