Tre anledningar till att resenärerna behöver Egencias mobilapp innan nästa affärsresa

Posted: 09 November 2020
Corporate Travelers Use Business Travel App

Skribent: Prajanma Singh, Senior Product Marketing Manager

Idag är smartphones en viktig del av våra liv. Från det att vi stiger upp på morgonen tills vi går och lägger oss på kvällen använder vi dem för en mängd ändamål och aktiviteter. Vi använder dem för att hålla kontakten med våra nära och kära, koppla av, köpa varor och tjänster när som helst och var vi än befinner oss samt för att slutföra viktiga uppgifter i farten.

Och de spelar en ännu viktigare roll vid de tillfällen då saker och ting inte riktigt går som planerat.

Under de senaste åren har jag gjort affärsresor till flera olika kontinenter. En av resorna minns jag fortfarande i detalj – en gång när jag missade mitt tåg. Jag tillbringade veckan i Norden. Resan gick bra, och mitt sista möte var på en fredag i en svensk småstad. Jag var bara en tågresa och ett flyg från hemmet och såg fram emot att träffa min familj. Men nu råkade mötet dra ut på tiden. När jag väl kom fram till tågstationen kunde jag bara se på medan tåget lämnade plattformen. Jag minns fortfarande hur jag stod på den tomma plattformen med en enda tanke i huvudet – hur ska jag komma hem? Jag tog ett par minuter till att lugna mig, och sedan plockade jag fram min smartphone. Inom fem minuter hade jag bokat en biljett till nästa tåg, vilket gav mig tillräckligt med tid för att hinna med det sista flyget till London.

Det finns inget värre än att sitta fast under en affärsresa. Vid sådana tillfällen måste man kunna få hjälp omedelbart och så enkelt som möjligt. Och det är en av de viktigaste anledningarna till att Egencias mobilapp utvecklades – för att ge dig och företagets teknikkunniga affärsresenärer en pålitlig resekamrat.

I det här andra blogginlägget i vår serie ska vi titta på tre viktiga fördelar med Egencias mobilapp och hur den hjälper resenärer i några vanliga scenarier som kan uppstå.

  1. Ha tillgång till den senaste informationen på resande fot

Scenario: Nu när affärsresandet sakta återupptas i Europa har du kanske äntligen bokat ett par affärsmöten som kan hjälpa dig att uppnå företagets tillväxtmål. När du läser din e-post på flygplatsen ser du ett meddelande från din Travel Manager som skickades för en timme sedan. En av dina destinationer finns nu med på en lista med reserestriktioner. Du måste komma fram till hur du ska arrangera om resan i realtid precis när du ska boarda ditt flyg.

Varför Egencia? Med Egencias app för affärsresor kan du få pushnotiser omedelbart, så att du vet vad som har ändrats med din resa – utan att du behöver komma åt din e-post på kontoret. Appen kan fungera som en värdefull extra kommunikationskanal som finns tillgänglig när du missar eller inte har tillgång till din e-post. Du kan även se hela din resplan, boka och avboka flyg, ordna med hyrbil och förlänga din hotellvistelse – allt via appen.

Fördelar för kunden: Du vet aldrig när du snabbt behöver lämna en plats eller förlänga din vistelse. Du behöver inte sitta framför en dator eller vänta på att hitta en uppkoppling via wi-fi för att ta hand om detta. Du kan fixa det direkt i Egencias mobilapp.

  1. Hantera ändringar i sista minuten under resan

Scenario: Din dag är fullbokad med kundmöten. När du håller på att packa ihop och skynda dig till taxin som ska ta dig till nästa möte får du ett meddelande om att ditt flyg har ställts in.

Varför Egencia? När du väl har satt dig i taxin behöver du bara öppna Egencias app och boka nästa tillgängliga flyg på mindre än fem minuter.

Fördelar för kunden: När ditt schema är fullpackat och du har farten uppe kommer avbokningar och förseningar bara att öka stressen. Då vill du ha tillgång till rätt funktioner och verktyg för att kunna få uppdateringar om flygstatus i realtid, göra ändringar i farten och undvika onödig stress.

  1. Få hjälp i krissituationer

Scenario: Ditt flyg blev försenat, så du missade ditt anslutande flyg. 

Varför Egencia? Medan du samtidigt försöker prata med personalen på flygplatsen och informera dina kunder om förseningen lägger du ett par sekunder på att trycka på återuppringningsknappen i Egencias mobilapp, så att du inte behöver sitta i telefonkö och vänta på hjälp. Egencias konsult ringer upp dig inom ett par minuter och bokar nästa flyg åt dig. Du använder appen för att informera hotellet om din sena ankomst. När du anländer till din destination använder du appen igen för att hitta det bästa transportalternativet för att snabbt komma fram till hotellet. Adressen dit finns redan i appen från bokningen.

Fördelar för kunden: När förseningar uppstår på affärsresan leder det ofta till en dominoeffekt som påverkar resten av resplanen. I Egencias app kan du hantera dessa ändringar snabbt och effektivt. 

Just nu går vi igenom en helt ny tid under coronapandemin, och saker och ting ändras varje dag, om inte varje timme. Vi vill se till att ditt företags resenärer har tillgång till rätt verktyg för att kunna resa säkert. Och vi hoppas att Egencias mobilapp kan fungera som en pålitlig resekamrat under dessa svåra tider. Vi önskar dig en säker resa!

Hämta Egencias mobilapp idag.

Letar du efter bättre affärsreselösningar? Kontakta vårt team.