Expertteam erbjuder support åt affärsreseavdelningar

Posted: 17 November 2020
business-travel-management-services-and-support.jpg

Av Amir Sadeghi, Senior Marketing Manager, Customer Experience Programs

Kunderna är centrala för alla företag. Det är de som ser till att företagen hela tiden innoverar, utvecklas och förbättras. Här på Egencia har jag förmånen att få höra från kunderna om vad de tycker om våra affärsresetjänster, från introduktionen och lanseringen av deras affärsreseprogram till optimeringsarbetet.

Under årens lopp har vi lärt oss att de effektivaste affärsresetjänsterna tar hänsyn till alla olika behov från resenärer och Travel Managers. För att försäkra att allt går smidigt redan från början lägger vårt introduktionsteam stor fokus på att guida våra kunder genom förberedelserna och lanseringsprocessen.

Efter introduktionsarbetet tar våra Account Managers över ansvaret och samarbetar med kunderna för att optimera deras affärsreseprogram. Och för personal på resande fot är vårt kundserviceteam alltid redo att stå till tjänst om några trafikstörningar skulle uppstå. Travel Managers kan även dra nytta av nätverket Egencia Connect, där de kan prata med kollegor för att få pålitliga tips och analyser.

Låt oss titta närmre på hur dessa expertteam hjälper våra kunder och vad kunderna har att säga.

Personligt och intuitivt introduktionsarbete med expertrådgivning

Vårt introduktionsteam erbjuder en mängd verktyg för att se till att lanseringen lyckas. Vissa av verktygen gör det enklare att skapa resenärsprofiler och erbjuder användarna utbildning på distans samt möjligheter till självservice online. Andra verktyg består av mallar eller andra resurser för intern kommunikation. Projektledaren för implementeringsarbetet arbetar med dig för att se till att programmet tar hänsyn till företagets alla behov, vilket inkluderar att se till att er Egencia-sida är redo för affärsreseprogrammet.

”Jag jobbade med Isha, Ashley och Gus, och det var ett riktigt drömteam! Allt var supertydligt. De gav oss en rimlig tidsplan och uppfyllde alla våra behov snabbt och effektivt. Jag hade inte kunnat vara nöjdare med processen, och alla i företaget är glada över att ha kommit igång. Tack!”

– Enkätundersökning 2020 med kunder efter introduktionsarbetet

Vi är medvetna om att organisationens krav kan variera beroende på dess storlek, bransch, plats, språk och befintliga infrastruktur. Därför är våra expertteam redo att anpassa sig efter ditt företags behov. För mindre företag som är redo att agera fort kan vi komma igång på en vecka. För större företag med mer utvecklade affärsreseprogram tar lanseringen omkring åtta veckor i genomsnitt. Förra året introducerade vi affärsreseprogram åt över 1 500 nöjda kunder. Se den här korta videon för att höra vad några av dem har att säga om vårt implementeringsteam och introduktionsprocessen.

”Hela processen var väldigt enkel. Egencia var mycket bra på att följa upp för att se till att uppgifter hade slutförts, så att vi kunde gå vidare. Under lanseringsveckan jobbade Jennifer och hela teamet hårt med att ta hand om alla våra behov.”

– Enkätundersökning 2020 med kunder efter introduktionsarbetet

Din partner för ett lyckat affärsreseprogram 

Våra Account Managers har ett nära samarbete med implementeringsteamet för att försäkra en smidig övergång till nästa steg i processen. Se inte på din Account Manager som bara en strategisk partner, utan som en extra teammedlem som du kan lita på för expertanalyser, rekommendationer, övervakning av affärsreseprogrammet och rådgivning angående rörelseförbättringar och besparingsmöjligheter.

”Min Account Manager hjälper mig att planera strategiskt inför kommande evenemang och andra möjligheter, till exempel flygbokningar för våra möten och evenemang samt för grupper. Vi håller nu på att lansera och implementera detta.”

– JJ Giachetti, Corporate Travel Manager på Umpqua Bank

Vill du förstå hur resenärernas bokningsbeteende påverkar upptaget av onlinebokningar? Är du osäker på om resenärerna borde hyra en bil eller använda en samåkningstjänst? Behöver du tips om hur du använder Egencia Analytics Studio? Din Account Manager kan hjälpa dig och erbjuda rådgivning om hur du kan optimera och få ut så mycket som möjligt av affärsreseprogrammet.

”Vår Account Manager på Egencia är underbar. Hon använde rapporteringen för att visa efterlevnadsmönster hos resenärsgrupper och peka ut svaga punkter, som sena bokningar och bokningar som inte efterlever policyn, vilka vi kan bli av med helt och hållet.”

– Lisa Murphy, Business Operations Team Leader på James Fisher Marine Services Ltd.

Reseexperter som är med dig vid varje steg på vägen 

Vi förstår att affärsresenärernas tillgång till support är en av de främsta anledningarna till att ha ett affärsreseprogram. 94 procent av våra kunder är nöjda, så du kan känna dig säker på att vi har rätt kombination av teknologi och kunnig personal som kan hjälpa dig vid varje steg. Vi är den enda affärsresebyrån som äger sin teknologi helt och hållet. Tack vare detta kan resenärer och resebeställare enkelt kontakta supporten samt avboka och ändra resor online eller i Egencias app. Och det är en smidig upplevelse – vår plattform ser likadan ut för resenärer, resebeställare och våra konsulter.

”Arbetet från kundserviceteamet har varit enormt hjälpsamt. Allt har varit enklare tack vare dem. Ett stort tack till alla i Egencias team.”

– Maria Miro, Travel Officer på Shiseido España SA

Vi arbetar efter principen ”känn mig, kom ihåg mig och hjälp mig snabbt”. Därför är vårt team med över 2 600 resekonsulter redo att stå till tjänst dygnet runt, varje dag, och du kan nå dem när som helst online, i appen eller via telefon. Våra experter på affärsresor arbetar från över 65 olika länder och talar tillsammans fler än 30 språk.

”Jag vill berätta att jag precis fick bästa möjliga kundservice från Kelly! Hon var tålmodig, vänlig, empatisk och förstående.”

– Production Sales Specialist på ett elektronikföretag

Dessutom har de flesta av våra resekonsulter åratal – och ofta årtionden – av erfarenhet från affärsresebranschen. Vulkanutbrott på Island? En snöstorm på våren? De har hjälpt resenärer att ta sig igenom nästan alla tänkbara scenarier, snabbt och säkert.

”Jag ville bara skicka ett snabbt meddelande för att berätta för Egencias ledning hur mycket jag uppskattade Nicoles utmärkta support. Hon gick igenom alla alternativ, hittade en bra lösning och spelade en avgörande roll i att få hem mig till min familj. Hon erbjöd sig till och med att hålla koll på en förväntad flygavbokning och sparade vårt företag avsevärda resekostnader genom att göra detta och skicka in en återbetalning vid rätt tid.”

– Senior Director på ett konsultföretag

Nätverket Egencia Connect

Nätverket Egencia Connect är ett kraftfullt ekosystem online som ger tillgång till ett globalt nätverk bestående av nästan 800 Travel Managers. Medlemmarna deltar i sessioner för kompetensutveckling samt diskussioner om affärsresor, och de kan samla förmåner. Som medlem har du möjlighet att dela med dig av rekommendationer och få värdefull feedback inom områden som påverkar ditt företags affärsreseprogram.

”Jag tycker att Egencia Connect är väldigt hjälpsamt och insiktsfullt. Jag gillar verkligen alla diskussioner.”

– Travel Manager i finansbranschen

Nätverket Egencia Connect får regelbundet nytt innehåll, såsom exklusiva sessioner med frågor och svar från vår ledning, produktuppdateringar, hjälpsamma videoguider och de senaste uppdateringarna kring covid-19.

Bättre affärsresor

I nästan 20 år har vi hjälpt våra kunder att lansera, utöka och optimera sina affärsreseprogram. Våra expertteam är redo att göra det enkelt för dig att förbättra dina affärsresor idag.

Delta i något av våra virtuella evenemang för att träffa oss och lära dig mer.

Letar du efter bättre affärsreselösningar? Kontakta vårt team.