Vet du vad som är viktigt för affärsresenärer? Det borde du veta.
3 min

När stämde du senast av med dina resenärer vad de uppskattar mest och minst med er affärsresepolicy? Om du är som den genomsnittliga Travel Managern, så baserar du din affärsresepolicy på ekonomiska prioriteringar och på enstaka enkätundersökningar. Om du istället skulle lyssna på och forma din policy efter resenärernas tankar och behov har du större chans att påverka ditt företags intäkter. Från en nöjd personalstyrka till att behålla och attrahera personal – den som förstår sina affärsresenärers drivkraft kan med hjälp av den analysera och forma en företagskultur.
Egencia tillkännagav idag resultaten från en undersökning där 5 545 affärsresenärer delger vad de faktiskt tycker är viktigt. Den största lärdomen från undersökningen var att bekvämlighet och kontroll är de två viktigaste aspekterna av affärsresepolicy från ett resenärsperspektiv.
De vill ha:
- hotell som är bekväma, trygga och med säkra lägen,
- direktflyg på bekväma tider,
- möjlighet att hantera resebokningar själva.
Rekommenderas för dig
2 min
1
Gilla-markering