Skip to main content

Forskning om hur ett välskött affärsreseprogram påverkar verksamheten

Resekultur: din konkurrensfördel på en global marknad

1 min
Publicerades: 18 June 2019
HBR.jpg

Videosamtal och samarbetsverktyg online fungerar utmärkt när team samarbetar över hela världen. Men om man vill skapa påtagliga konkurrensfördelar, finns det inget som slår personliga möten. Ett välskött affärsreseprogram som uppmuntrar till möten ansikte mot ansikte kan hjälpa organisationer att bygga starkare relationer med kunderna, förbättra samarbetet på arbetsplatsen och skapa en enhetlig global företagskultur.

Ny forskning från Harvard Business Review Analytic Services i samarbete med Egencia undersöker hur stor inverkan ett företags resekultur kan ha på affärsresultaten idag. Forskningsresultaten var tydliga – företag med en stark resekultur rapporterade signifikanta förbättringar inom följande viktiga områden:

  • lönsamhet
  • kundlojalitet
  • nöjda anställda
  • marknadsandel

Företag med en stark resekultur betraktar affärsresor som en sorts strategisk investering med ett genuint värde för företaget. De driver välskötta affärsreseprogram, som hjälper dem att spara pengar och utveckla verksamheten.

Läs rapporten idag och ta reda på hur en stark resekultur kan ge ditt företag påtagliga konkurrensfördelar.

Var detta innehåll användbart?
1

Ladda ned rapporten: