Skip to main content

Guide till leverantörsförhandlingar under coronatider

Guide till leverantörsförhandlingar under coronatider

1 min
Publicerades: 13 October 2020
Best practices for conducting supplier negotiations

Ett helt unikt år går mot sitt slut. Restriktioner och växlande karantänriktlinjer har fått många företag att stoppa eller drastiskt minska sitt resande. Detta har resulterat i lägre bokningsvolymer och massor av oanvända biljetter. Organisationer allokerar om resebudgetar och lägger högsta fokus på kostnadsbesparingar, riskhantering samt resenärers hälsa och trygghet i sina affärsreseprogram.

På leverantörssidan påverkas flygbolag, hotell och andra reserelaterade företag av stora intäktsförluster och minskad efterfrågan i framtiden. Utöver dessa utmaningar implementerar de många nya eller förbättrade standarder kopplade till hälsa och hygien.

Men mitt i osäkerheten väntar även möjligheter. Båda parter befinner sig i outforskade förhandlingsterritorier, vilket man bör hålla i åtanke i samband med förberedelserna inför nya förhandlingar.

Vad har förändrats? Vad kan man vänta sig?

Vi har intervjuat experter och sammanställt en guide för att hjälpa Travel Managers navigera leverantörsförhandlingarna under det här nya kapitlet i affärsresebranschens historia.

Ladda ner guiden för att lära dig mer om:

  • huruvida du ska inleda en fullständig process med anbudsförfrågningar
  • de största utmaningarna – och möjligheterna – i samband med leverantörsförhandlingar under coronatider och därefter 
  • smarta strategier som Travel Managers kan använda vid leverantörsförhandlingar i dessa osäkra tider
  • vilka nya frågeställningar och strategier som resebeställare bör vara medvetna om 
  • när det är rätt tid att förhandla.

Ladda ner guiden nu för att ligga steget före i dina leverantörsförhandlingar inför 2021.

Var detta innehåll användbart?
0

Ladda ned e-boken