Skip to main content

De 100 Bästa Hotellen för Affärsresenärer

Egencias 100 bästa företagshotell

3 min
Publicerades: 20 February 2020
Corporate-travelers-enjoy-Top-100-Hotels.jpg

Av Andrew Dyer, Vice President of Global Supply

Vart och ett av hotellen i Egencia Preferred Rate-programmet förstår vad affärsresenärer vill ha och behöver, och arbetar aktivt för att ge dem bästa möjliga upplevelse. Den årliga utmärkelsen Egencias 100 bästa företagshotell premierar hotell som kontinuerligt överträffar förväntningarna och gör resenärerna nöjda.

En exklusiv grupp som vänder sig till affärsresenärer

Alla hotell bland de 100 bästa har gjort det lilla extra för att identifiera affärsresenärers unika behov. Vi analyserade hur ofta de bokades, tillgången till frukost samt deras kampanjer, bonusprogram och kundbetyg. Under 2019 tog de vinnande hotellen emot mer än 110 000 resenärer i 16 olika länder. De erbjöd frukost med nästan 125 000 hotellnätter, och över 75 000 nätter gav bonuspoäng. Utöver dessa anmärkningsvärda prestationer fick de 100 bästa hotellen också perfekt betyg från Egencias affärsresenärer. Det är inte lätt att bibehålla ett hundraprocentigt betyg. Hur många användare av samåkningstjänster känner du, till exempel, som har 5,0 i betyg?

Det gör det extra imponerande att alla de 100 bästa hotellen har hundraprocentig kundnöjdhet. Även om rabattprogram är en av flera faktorer som Egencia tar i beaktande när vinnarna utses, rör det sig inte om en lista över hotell som endast baseras på de lägsta priserna. De 100 bästa företagshotellen strävar obevekligt efter att förstå affärsresenärerna och anpassar specifikt sina kundserviceprogram efter deras behov.

Så kan ditt affärsreseprogram dra nytta av listan med de 100 bästa

Efter säkerheten är det en Travel Managers främsta uppgift att skapa en smidig upplevelse, så att affärsresenärerna kan fokusera på sitt arbete. Travel Managers kan vara säkra på att de 100 bästa företagshotellen levererar när det handlar om säkerhet och en positiv resenärsupplevelse. När Travel Managers rekommenderar ett av de 100 bästa hotellen är det också en möjlighet för dem att påminna medarbetarna om resepolicyn och dela med sig av annan användbar information.

Resenärer och resebeställare vet att de har en pålitlig global resurs när de bokar sin vistelse. Och resebeställare som hanterar chefers bokningar kan vara säkra på att ingen tid kommer att spillas på grund av ineffektiv incheckning, och att om ett problem trots allt uppstår så kommer det att lösas på ett effektivt sätt. Samma faktorer – bokningsfrekvens, bästa pris och mervärdestjänster – beaktas vid alla hotellsökningar på Egencias plattform och i appen, så att resenärer kan känna sig trygga när de bokar.

Hotell med den vinnande kombinationen

För de hotell som hoppas på att få vara med på nästa års lista över de 100 bästa, och för de av årets vinnare som vill upprepa sina framgångar, finns vi på Egencia alltid här och erbjuder stöd åt våra bästa leverantörer. Vi har verktygen, personalen och erfarenheten som krävs för att hjälpa kundcentrerade hotell att ge service till Egencias miljontals aktiva affärsresenärer. Detta gäller hotell i alla storlekar. I de flesta fall är formeln för att ge kundcentrerad service densamma oavsett om hotellet är stort, litet, oberoende eller en del av en större grupp.

Även om lönsamma bonusprogram uppenbarligen är attraktiva för affärsresenärer vet vi att det inte alltid är ett alternativ för ett hotell. Nyckeln är att skapa en unik upplevelse för affärsresenären. Att skapa en miljö som formas runt företagets affärsresenärer och lägga särskild vikt vid de områden där ditt hotell briljerar, kommer alltid att vara en vinnande kombination för att bygga förtroende hos resenärerna och deras företag.

Vi är stolta över att kunna stödja leverantörer som är kundcentrerade och som delar vårt engagemang för att bygga en förtroendebaserad relation med företagens Travel Managers. Vi uppskattar verkligen att samarbeta med hotell som liksom vi strävar efter att ge bästa möjliga upplevelse. Det finns inget värdefullare för våra kunder än att veta att deras resenärer bor på ett hotell som lägger ribban högt när det gäller säkerhet, mervärde och bekvämligheter. Återigen, grattis till vinnarna!

Var detta innehåll användbart?
0

Letar du efter bättre affärsreselösningar? Kontakta oss.