Egencia Connect - Nätverk och kurser

Posted: 13 October 2020
Travel Manager Taking Training

Om du är Travel Manager har du förmodligen tagit på dig en större ledarskapsroll och utökat ansvar sedan pandemin bröt ut. I det rådande klimatet förekommer beslut om resor i företagsledningarnas strategiska diskussioner, oavsett företagets storlek eller geografiska placering. Företagen står även inför svåra val, där resenärernas hälsa balanseras mot en önskan om att återuppta affärsresorna. Travel Managers som du spelar en allt viktigare roll i att utforma arbetssättet och kulturen i företagets affärsreseprogram.  

50 % av Egencias kunder håller med om att oron över reserisker fördröjer återupptagandet av resor, men 90 % tror att personal från deras företag kommer att åka på affärsresor igen i viss utsträckning innan januari 2021. De behöver därför nu mer än någonsin hjälp av pålitliga partners, som kan ge dem den senaste informationen samt kunskap och idéer som kan hjälpa dem att fatta såväl kortsiktiga som långsiktiga beslut.

Med detta i åtanke lanserade Egencia nyligen det avancerade nätverket Egencia Connect och nya kurser från Expedia Group Academy om hantering av affärsresor, vilka finns tillgängliga för Travel Managers över hela världen. De här verktygen gör att du kan dela med dig av kunskap samt hitta rekommendationer, resurser och utbildningsprogram som hjälper dig att leda din organisation genom de stora förändringarna inom affärsresevärlden till följd av covid-19.

Det avancerade nätverket Egencia Connect

Sedan 2017 har nätverket Egencia Connect underlättat samarbetet mellan Travel Managers samt gjort det möjligt för dem att dela med sig av rekommendationer och ge feedback om Egencias innovationer. I det nya avancerade nätverket kan Egencias kunder ställa frågor direkt till Egencia, få information från Egencias kunskapsbas, föra olika diskussioner och vara med och testa nya produkter.

Och nätverket är inte bara tillgängligt för befintliga kunder. Alla Travel Managers över hela världen är välkomna att delta i utbildningar och kommer snart att få tillgång till globala reseaviseringar samt möjlighet att nätverka.

Kurser i hantering av affärsresor

De nya utbildningarna i hantering av affärsresor, som lanserats som en del av Expedia Group Academy, fokuserar på att dela Egencias och Expedia Groups djupgående kunskaper om resor med Travel Managers över hela världen.

I utbildningen ingår kurser om affärsresornas grunder – från att skapa ett strategiskt affärsreseprogram till att få ut så mycket som möjligt ur resebudgeten – samt ledarskapskurser som erbjuder praktisk kunskap om affärsresehantering i en värld som påverkats av covid-19. Tillsammans kommer dessa kurser att ge dig den kunskap du behöver för att kunna hjälpa organisationen att börja resa igen och få verksamheten att växa.

Se framåt

Affärsresor medför idag mer omfattande utmaningar och nya förväntningar som tvingar dig att förbereda dig, planera, koordinera och hela tiden övervaka framstegen. Därför är det viktigare än någonsin att affärsresevärlden möts för att hjälpa varandra, dela med sig av rekommendationer och utöka sin kunskap. Tillsammans kan Travel Managers förstärka sin kollektiva position inom sina organisationer och bereda vägen till framgång för sina företag i denna osäkra period.

Letar du efter bättre affärsreselösningar? Kontakta vårt team.