Så förbättrar chatten affärsresor på fem sätt

Posted: 18 November 2020
Egencia Chat Traveler Support

Se hur Egencia erbjuder expertsupport till ditt företags resenärer

Av Diana Hoffman, Director of Product Marketing på Egencia

När Expedia Group lanserade chatten för semesterresenärer förra året lärde vi oss något mycket viktigt: resenärerna älskade den. De upplevde att de fick bättre stöd och hade lättare åtkomst till informationen de behövde, på deras egna villkor. Vi tror att affärsresenärer är likadana. De vill ha tillgång till samma användarvänlighet och snabba kundservice som de har vant sig vid som konsumenter. Vi tittar på hur Egencias chatt uppfyller detta.

  1. Hur gör Egencias chatt att företagets affärsresenärer får snabbare svar på sina supportärenden?

Det sägs att tålamod är en dygd. Men ibland är det lätt att tappa tålamodet när allt du vill ha är ett snabbt svar. Egencias chatt erbjuder AI-driven kundservice med en mänsklig touch. Den virtuella resekonsulten har programmerats för att ge affärsresenärer personliga svar på ett par nanosekunder. Den ger även tillgång till självservice dygnet runt, alla dagar, så att resenärer kan hantera aktuella, tidigare och avbokade bokningar och göra ändringar på bara några sekunder. Inget telefonsamtal behövs.

  1. Chattbottar är bra, men ibland behöver man support från en människa. Hur gör man då?

Att chatta med en virtuell konsult är definitivt bra. Och vi är medvetna om att supportbehov kan sträcka sig bortom att prata med en chattbot. Gör oväntade flygförseningar att du måste boka om i sista minuten? Inga problem. Resenärer har möjlighet att överföra chatten med den virtuella konsulten till en livechatt med en affärsresekonsult från Egencia. Denna direkta och omedelbara åtkomst till våra kundtjänstteam finns tillgänglig när du har mer komplicerade supportbehov.

  1. Kommer Egencias chatt att påverka kostnaderna för företagets affärsreseprogram?

Alla tycker om att spara pengar. Särskilt Travel Managers som håller ögonen på företagets slutresultat. Egencias chattupplevelse inkluderar den virtuella konsulten och är tillgänglig gratis. Att göra det möjligt för ditt företags affärsresenärer att själva hantera sina resor, utan att någon annan behöver ingripa, kan sänka avgifterna för affärsreseprogrammet. Dessutom kan snabba, effektiva och engagerade svar på frågor till kundservice hjälpa till att göra resenärerna nöjdare med företagets affärsreseprogram.

  1. Resenärerna behöver snabb åtkomst till viktiga råd och meddelanden. Hur hjälper chatten dem att hålla sig informerade?

Det är mycket enklare att resa – och resenärerna känner sig tryggare – när informationen som behövs för att fatta informerade beslut om resor finns tillgänglig. Den virtuella resekonsulten i Egencias chatt skickar proaktiva meddelanden och reserelaterade råd om exempelvis hotellens hälso- och hygienstandarder. Den virtuella konsulten kan hjälpa resenärerna att planera sina affärsresor, samtidigt som den gör att de känner sig tryggare med sina resplaner.

  1. Vissa resenärer är nykomlingar i företagets affärsreseprogram. Kan de använda chatten för att snabbare lära sig hur de bokar med Egencia?

Egencias bekanta och smidiga användarupplevelse på både dator och mobil gör att bokningarna går snabbare, så att resenärerna kan fokusera på sina jobb. Du kan boka hotell på fyra minuter, eller flyg, hyrbil eller tåg på mindre än fem minuter. Om resebeställare behöver ytterligare hjälp kan chatten erbjuda smidiga länkar till relevanta resetips och artiklar i Egencias hjälpcenter som kan vara till hjälp.

Företagets resenärer och affärsreseprogram kan dra nytta av alla dessa förmåner genom Egencias chattupplevelse – en AI-driven kundservice med en mänsklig touch.

Letar du efter bättre affärsreselösningar? Kontakta vårt team.