Egencia lanserar superenkel lösning för kvittohantering
4 min
Topics: Blogg

Stockholm 17 juli 2017 - Egencia, som driver affärsresesegmentet inom Expediakoncernen, presenterar nu en ny programsvit som förenklar affärsresenärers hantering av utgifter och redovisning av kvitton. Den nya sviten, utvecklad tillsammans med mjukvaruleverantören Chrome River, är Egencias första helintegrerade, globala, rese- och utgiftsredovisning och demonstreras för första gången vid GBTA Convention som just nu pågår i Boston.
Redan tidigt under 2017 berättade Egencia om sina planer att revolutionera företags hantering av utgifter och redovisning av kvitton. Just utgifter som uppstår under en affärsresa, som en medarbetare ska redovisa kvitton för, är en funktion som inte hanteras av olika redovisningsbaserade lösningar. Basen i Egencia Expense Management Suite är en integrerad rese- och utgiftshantering som förenklar redovisningen för medarbetaren. På en marknad där affärsresenärer menar att tiden de lägger på kvittohantering och utläggsredovisning borde vara 23 procent kortare än vad den är idag och där 41 procent av resenärerna fortfarande hanterar utlägg manuellt så är automatisering mer än välkommet. Läs mer om detta på Egencias blog. Även för dem som använder olika typer av lösningar för kvittoredovisning så är uppgiften ändå komplicerad på grund av olika typer av verktyg eller inloggningar – ett för resehantering, ett för kreditkort och ett för redovisning av kvitton. För att lösa detta så använder Egencia Integrated Travel and Expense endast en inloggning och en datakälla. Chrome River är också Egencias första partner som erbjuder den här typen av lösning.- Flera av våra kunder har resenärer runt om i världen som använder vår lösning. Genom vårt samarbete med Egencia så kan vi utöka användandet så att alla våra kunder får samma upplevelse av sin boknings- och utläggsredovisningsprocess, säger Alan Rich, vd Chrome River.
- Skillnaden mellan ett bra och ett fantastiskt reseprogram handlar om val, säger Rob Greyber, vd på Egencia. Vi har utformat en öppen lösning som tillåter kunderna att välja det verktyg för utgiftshantering som de önskar. Sedan förbättrar vi det hela genom att ge användarna direkt tillgång till sitt verktyg via Egencias plattform. Därifrån är det enkelt att hantera sina utgifter med bara ett klick. Resultatet är alltså sömlöst. Användarna kan ha ett utgiftshanteringssystem och en reselösning på ett och samma ställe. Reaktionen på marknaden är mycket positiv och vi är glada att så många partners har anslutit sig till oss redan.
Exempel på partners:
- Chrome River
- Traveldoo® an Expedia, Inc. company
- Microsoft
- MobileXpense
- Coupa
- DIMO (Notilus & In-one)
- Expensify
- Insperity®
- ExpensAble®
- DATABASICS