Skip to main content

Vi introducerar Egencia® Advantage: den här gången är det personligt

Posted: 16 November 2017
Topics: Blogg
EgenciaAdvantage.jpg
Författare: Daniel Finkel, Director, Strategy & Business Development, Egencia Jag älskar att resa. Jag reser mycket, både för nöjes skull och i arbetet. Det är något visst med att höra en ny accent, smaka en ny maträtt och se en ny del av världen som inspirerar en naturlig reslust och påminner en om att vi bor i en så vacker och magnifik värld. Som nybliven pappa ser jag fram emot att visa denna värld för min son och se på när han upptäcker hur varm sand på en folktom sandstrand känns eller hur en kryddaffär i fjärran östern doftar. Om jag ska vara ärlig har dock bara en bråkdel av de 320 000 kilometer jag har flugit i år skett under privatresor. De flesta gångerna reste jag endast från kontor till kontor, från konferensrum till konferensrum och ibland bara från flygplats till flygplats. Det kan vara svårt att resa ifrån familj och vänner även om det bara är någon gång per år. För den som lever på resande fot kan det vara riktigt jobbigt. Det finns många verktyg jag kan använda mig av för att förenkla logistiken kring mina affärsresor – hur man snabbast kan ta sig från A till B, hantering av förseningar eller ändrade planer och att skicka in en reseräkning när jag kommer tillbaka. Det är dock sällan jag får tillgång till en produkt eller en tjänst som underlättar de mer personliga aspekterna av min resa –  något som förbättrar mellanstegen under min affärsresa och gör dem mer njutbara och effektiva, samtidigt som de uppfyller mitt företags önskan om att dra ner på kostnader och öka efterlevnaden av resepolicy.
Det är därför vi har utvecklat Egencia® Advantage.
Egencia® Advantage går utöver behovet av flyg, hotell och marktransport och sätter affärsresenärer och deras arbetsgivare i kontakt med innovativa resebolag och lösningar som hjälper till i mellanstegen. Föreställ dig själv eller företagets resenärer i följande scenarion:
  • Du förbokar din parkeringsplats på flygplatsen, tar dig snabbt igenom en säkerhetskontroll ämnad just för dig direkt in till en lyxig lounge. Där får du en gratis måltid och tillgång till en snabb Wifi-anslutning så att du kan skriva klart de där sista e-postmeddelandena.
  • Du får automatiskt kompensation för flygningar med stora förseningar.
  • Du får automatiska återbetalningar för alla momsavgifter på dina reseutlägg.
  • Du har direkt tillgång till utmärkt sjukvård var i världen du än befinner dig, utan att behöva oroa dig för kostnader.
Vårt mål med Egencia® Advantage är att alla resenärer som använder Egencia ska ha tillgång till detta. Programmet leder också bevisligen till lägre kostnader för arbetsgivare. Dessa produkter och tjänster erbjuder resenärerna en bättre upplevelse samtidigt som de på olika sätt sparar tid och ibland även pengar. Samtidigt leder de till bättre efterlevnad av affärsreseprogrammens policy och gynnar arbetsgivarna. Egencia® Advantage kommer att lanseras med ett antal produkter, medan vi aktivt arbetar på att skapa relationer med världsledande resebolag och teknologiföretag så att vi kontinuerligt kan förbättra reseupplevelsen och optimera kostnaderna och effektiviteten för både anställda och arbetsgivare.
Vid lanseringen av Egencia Advantage ingår följande tjänster:
  • LoungeBuddy: Information för affärsresenärer om flygplatslounger i hela världen. När resenärer stöter på förseningar på flygplatsen eller har längre mellanlandningar, finns möjligheten att boka en av de hundratals lounger som finns tillgängliga världen. Dessa kan ge dem en lugn och bekväm plats där de kan få jobb uträttat medan de väntar samt möjlighet att äta, vila och ladda batterierna.
  • Visumtjänster: Genom ett globalt nätverk av samarbetspartner som CIBT visas erbjuder Egencia nu enastående visumtjänster som inkluderar ansökningar, förnyande eller ersättningar över hela världen.,
  • AirHelp: Ett världsledande företag inom flygresenärers rättigheter som hjälper affärsresenärer att ansöka om kompensation från flygbolagen vid störningar i reseschemat. AirHelp hjälper passagerare som utsätts för försenade eller inställda flyg, missade anslutningsflyg inom EU, på väg ut från EU eller på väg in i EU med ett europeiskt flygbolag. Tjänsten gör ansökningsprocessen så enkel och smidig som möjligt för Egencias resenärer.
  • Säkerhet för resenärer: Egencia sätter resenärer i kontakt med rekommenderade leverantörer beroende på deras specifika behov inom säkerhet (Duty of Care).
Jag kommer alltid att älska att resa, men med Egencia Advantage har mina affärsresor blivit mycket mer njutbara. Om du vill läsa mer om Egencia® Advantage kan du läsa vårt pressmeddelande.

Vill du få de senaste affärsreseyheterna?

Anmäl dig idag för regelbundna uppdateringar!