Rabatterade hotellpriser och gratis resehantering för sjukhus med Egencia Helping Healthcare

Posted: 27 May 2020
Topics: Blogg
healthcare-travel-discounts-medical-professionals-1200x800.jpg
Av Wendy White, CMO, Egencia Vi på Expedia Group tror på att inte bara ge tillbaka, utan att även ha en verklig inverkan på samhällen över hela världen. När vi på Egencia fick höra att sjukhus kämpade med att hitta boende för sina vårdarbetare och frivilliga, som behövde distansera sig av säkerhetsskäl eller åka till områden som drabbats av coronaviruset, visste vi att vi ville engagera oss. För några veckor sedan pratade jag i telefon med dr Jon Lensing för att lära mig mer om hans nystartade företag Apollo Healthcare Technologies. Jag inspirerades av Jons vision och hans teams engagemang för att ta vårdpersonal dit de behövs som mest. ”Sedan covid-19 först uppstod har vi sett en dramatisk ökning av mängden vårdpersonal som behövs i de områden som har drabbats”, berättar han. På grund av denna efterfrågan utvecklade vi reseprogrammet Egencia Helping Healthcare, så att vårdinrättningar inte behöver söka efter hotell eller oroa sig över att uppfylla säkerhetskrav. Vi är också medvetna om att även lokal vårdpersonal som inte reser ibland väljer att självisolera sig från familjen. De behöver ha enkel tillgång till bra priser och hotellrabatter i sina områden, och arbetsgivarna vill göra det lättare för sin personal att hitta rätt. Den accelererade introduktionsprocessen gör att vårdinrättningar snabbt kan ge sin personal tillgång till hotellpriser med upp till 30 % rabatt[1], kundservice dygnet runt på mer än 30 språk och meddelanden om trafikstörningar. Som en del av det kostnadsfria reseprogrammet på 90 dagar avstår Egencia också från alla introduktions- och transaktionsavgifter. Vårdinrättningar och andra tjänsteleverantörer kan dra nytta av de funktioner som har utformats för att organisationer ska kunna hantera sina reseprogram på ett effektivt sätt. Bland dessa funktioner finner du:
  • en säker och kontrollerad hotellbokningsmiljö med ett brett utbud av hotellpriser, från Expedia-priser (som inkluderar exklusiva vårdpriser) och GDS-priser till dina egna avtalspriser
  • en intuitiv bokningsupplevelse, oavsett om du väljer att utse en researrangör eller låter användarna själva registrera sig och boka
  • möjligheten att skapa anpassade destinationer, så att användarna enkelt kan hitta hotell där de befinner sig eller nära sjukhuset
  • en branschledande säkerhets- och riskhanteringslösning som gör att du snabbt kan hitta och kommunicera med alla användare
  • detaljerade rapporterings- och analysverktyg som gör att du kan ta reda på var dina anställda är och plocka fram deras bokningsuppgifter
  • tillgång till rekommendationer och resetips från Egencias community.
Hotellrabatter för vårdpersonal Helping Healthcare ger vårdinrättningar tillgång till unika rabatterade priser från hotellkedjor som Best Western och IHG, plus särskilda hotellpriser från Expedia Market Management-teamet. Utöver att erbjuda rabatter utvärderar många hotell avancerade teknologilösningar för att bromsa virusets spridning och införa ytterligare säkerhetsåtgärder, som ökad sanitet. Så hjälper Apollo branschen Under mitt telefonsamtal med Jon berättade han om hur hans företag också vill hjälpa vårdinrättningar under covid-19-krisen. Enligt Jon är Apollos övergripande mission att ”påskynda leveransen av vårdtjänster för att förbättra vårdresultaten i samhället genom att placera vårdpersonal i de områden som har störst behov”. För att hjälpa till med den kritiska insatsen att koppla samman vårdinrättningar med lokala läkare, sjuksköterskor samt andra vårdarbetare och frivilliga, som det råder stor brist på, avstår Apollo från att ta ut några avgifter. Jon har talat med flera vårdmyndigheter, sjukhusföreningar och medicinska organisationer som alla har visat intresse för hans företags tjänster. Under dessa samtal var det en viss fråga som kom upp flera gånger. ”De behövde veta att de vårdarbetare som reser är täckta och att någon ansvarar för att hantera dem. Någon måste veta när och vart de ska resa och ha möjlighet att ta hand om boendet, eftersom detta är en del av pusslet som de inte själva kan hantera just nu ovanpå allt annat”, förklarar Jon. Han insåg att han behövde hjälp med resehanteringen, så han kontaktade Egencia. ”Vi hoppas verkligen att samarbetet mellan Apollo och Egencia kan hjälpa till med omfördelningen av dessa vårdarbetare, inte bara nu, utan även när de behöver återvända dit de behövs som mest efter att allt har lugnat sig.” Registrera dig för att komma igång med reseprogrammet Egencia Helping Healthcare idag.

[1]Genomsnittliga besparingar på omkring 30 % per natt hos deltagande hotell.

Letar du efter bättre affärsreselösningar? Kontakta vårt team.