Kvartal 3, 2018 – Nyheter från affärsreseleverantörer för Travel Managers
3 min
Topics: Blogg
Letar du efter nya sätt att öka efterlevnaden av din resepolicy? Läs de senaste nyheterna och uppdateringarna från branschens leverantörer här för att hjälpa dig att uppnå dina målsättningar.
Har sökandet efter balansen mellan produktivitet och bekvämlighet för dina resenärer känts som en jakt på enhörningar? Ett jagande efter en mytisk dröm? Delta Comfort+ är kanske inte en enhörning, men skulle kunna vara en lösning när det gäller att få nöjda och produktiva resenärer. Med Comfort+ får resenärer fyra tum extra benutrymme, egen hylla ovanför sätet och tillgång till prioriterad boarding med Sky Priority®. Comfort+ finns tillgängligt på både inrikes och utrikes flygningar. Se en jämförelse av olika upplevelser ombord på Delta.
Snabbtips: På grund av begränsningar i GDS räknas Comfort+ som Premium Economy, även om det på inrikes flygningar är beläget längst fram i Economy. För att säkerställa att dina resenärer använder sig av denna Economy-produkt utan förgodkännande måste du lägga till Premium Economy i dina policyinställningar.
I slutet av 2018 kommer närmare 1 500 Best Western-hotell att börja erbjuda Egencia Preferred Rates (EPR). Vad har du och dina resenärer att vinna på det?
Best Western kommer nu att erbjuda Exklusiv rabatt på Egencias plattform och garanterar dessutom att det i alla Egencia Preferred Rates ingår:
Goda nyheter för alla resenärer! Från och med augusti 2018 har Marriott förenklat sitt lojalitetsprogram och introducerat samma förmåner för alla medlemmar i Marriott Rewards, Ritz-Carlton Rewards och Starwood Preferred Guest (SPG). Att programmen slås samman kommer inte bara att leda till ett enklare program, men även ett oslagbart rikt lojalitetsprogram där medlemmar tjänar poäng snabbare – i snitt 20% fler poäng för varje spenderad krona.
Namnen Marriott Rewards, Ritz-Carlton Rewards och Starwood Preferred Guest (SPG) kommer att fortsätta användas med de sammanslagna förmånerna fram till dess att det nya programmet lanseras 2019.
Vad har dina resenärer att vinna på det?
Förmåner för både företag och resenärer: SAS lanserar ett nytt företagsprogram
Letar du efter nya sätt att spara? Den 1 juni lanserade SAS det nya kostnadsfria företagsprogrammet SAS for Business och övergav svåranvända krediter till förmån för direktrabatter. Detta innebär att affärsresenärer får rabatt direkt när de bokar med SAS, eller någon av deras partners Singapore Airlines och Widerøe, baserat på den klass som bokas och företagets medlemsskapsnivå. Även om programmet förändrats lite samlar resenärer så klart fortfarande EuroBonus-poäng när de bokar.
Öka dina resenärers produktivitet och bekvämlighet med Delta Comfort+

Fler förmåner för dina resenärer - Egencia skriver under ett globalt avtal med Best Western

- Tillgänglighet till sista rummet
- Bonuspoäng
- Avbokning i 24 timmar
- Frukost (garanteras i Nordamerika, valfritt i andra länder)
- Wifi (garanteras i Nordamerika, valfritt i andra länder)
Vill du spara upp till 20% i poäng för varje krona du spenderar? Marriott slår samman sina tre lojalitetsprogram för resenärer till ett

- Alla medlemmar kan samla och lösa in poäng på alla deltagande hotell och tjäna förhöjda förmåner och elitstatus snabbare med de nya medlemsnivåerna. De kan till exempel uppnå Silver-status efter bara tio nätter och Guld-status efter bara 25 i alla tre programmen.
- Från och med augusti tjänar även alla medlemmar poäng på mat och dryck samt utvalda oförutsedda utgifter utöver bara rumspriset.
- Frukost för Platinum- och Platinum Premier-medlemmar kommer att erbjudas på 23 deltagande hotellkedjor.
- Alla Platinum Premier-medlemmar som bokar över 100 nätter för över 20 000 USD kommer att få den allra högsta nivån av personlig service genom det populära Ambassador-programmet, utöver de andra förmånerna för denna medlemsnivå.
- Medlemmar som har uppnått Lifetime-status kommer att ha kvar den statusen.