Egencias ledning svarar på viktiga frågor om affärsresor nu och efter covid-19
Topics: Blogg

Med tanke på att resesituationen ändras så snabbt är det inte konstigt att resenärer och Travel Managers har frågor om hur denna föränderliga situation påverkar dem. Egencias ledning satte sig därför vid tangentbordet för att svara på frågor från Travel Managers i Egencia Connects nätverk.
Låt oss ta en titt på de mest populära frågorna!
Hur stöttar Egencia Travel Managers under covid-19?
Vi lyssnar på våra kunder och kommunicerar snabbt genom alla kanaler där det behövs. Eftersom Egencias plattform har byggts internt, kan vi snabbt leverera nya lösningar inom timmar eller dagar vid situationer som dessa. Några exempel:
- Säkerhet för resenärer: Travel Managers behöver veta var resenärerna förväntas vara och var de har befunnit sig tidigare. Denna funktion finns redan med Egencias resenärsspårning, vilken förstärktes under krisens första dagar. Vi har också skapat en reserapport för covid-19 i Egencia Analytics Studio där vi följer utvecklingen av affärsresor. Rapporten hjälper Travel Managers att enkelt se statusen på hotell- och flygbokningar.
- Snabb support: Utöver våra redan befintliga reseaviseringar har vi släppt några instruktionsvideor för att påminna resenärerna om hur enkelt det är att avboka i appen om tillämpligt. Vi har även arbetat dygnet runt för att uppdatera Egencias hjälpcenter regelbundet, bland annat med uppdateringar om flexibel ombokning och avbokningspolicyer, som ändras ofta.
- Global täckning dygnet runt, året om: Egencia stödjer kunder i fler än 60 länder. Vi har ett globalt team med 3 000 resekonsulter som talar 30 olika språk och kan hjälpa dina resenärer i realtid, 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året. Vi har fått positiv återkoppling av våra kunder för hur vi har hanterat krisen på Egencia, men vi är medvetna om att vi alltid kan uppnå mer och snabbare. Våra team jobbar inom flera olika tidzoner så vårt stöd och våra innovativa idéer tar aldrig slut.